2011. május 16., hétfő

Szerbia, SzG3

Előszóként ide nem sok mindent tudok írni. A feleségem vezetőképzőre járt Szegedre, így úgy gondoltam, a szabad időm alatt átugrok, hogy megnézzem, mi van Szerbiában. Értelemszerűen nem tudtam túl messzire menni. Néhány dolgot azért így is meg lehetett állapítani. A délszláv háború hatása úgy érződik még, hogy nem nagyon jut pénz sok mindenre a felújításokra, a belvárosból kilépve Szabadka elég romos képet mutat. Ugyanígy Palics. Történt viszont egy nagyon érdekes dolog: úgy Palicson mint Szabadkán találkoztam magyar! katonákkal (ugyanazokkal), akik közös hadgyakorlaton voltak Szerbiában (együtt szlovén és horvát katonákkal), és ezeken a helyeken kirándultak közösen! Ami viszont érdekes, hogy a benzin kb. 50 Ft-al olcsóbb, mint nálunk (2010), pedig valószínűleg ugyanott veszik az olajat. Ezenkívül a méz volt még nagyon olcsó (és jó), gyakorlatilag minden más többé kevésbé drágább, mint nálunk (van, ami brutálisan drága: pld. a bébiételek). Viszont etnikai problémával nem találkoztam, mindenki szabadon beszélt magyarul, a rendőr is próbált magyarul válaszolni nekem, bár ez nem igazán sikerült neki, végül angolul jól elboldogultunk egymással. Nagyjából ennyit tapasztaltam e rövid, de többszöri látogatásaim alkalmával.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Palics (Палић, Palić) (Blogspot, awilime)(2):


- Szabadka (Суботица, Subotica) (Blogspot, awilime)(2):


Vissza a főoldalra (katalógus)

2 megjegyzés:

  1. Tetszik ,ahogy Szerbiáról irtál....nincsenek etnikai problémák:-)))üdv Gyula

    VálaszTörlés
  2. Nyilván csak arról tudok írni, amivel találkoztam (vagy nem találkoztam), akkor (ez kb. 1 évet jelentett 2010/2011-es szemeszterben, havonta voltunk Szegeden a nejemmel és amíg Ő a vezetőképzőben kornyadozott, addig Én átmentem Szerbiába) és ott (Palics és Szabadka), ahol voltam. Még a szerb rendőr is megpróbált magyarul beszélni, elég nehezen ment neki, így átváltottunk angolra. A legszebb az volt, hogy ugyanazzal a katonai csoporttal találkoztam Palicson és Szabadkán is, magyarok, szerbek, horvátok! és szlovének! voltak közös kiképzésen és akkor éppen szabadidejüket töltötték az említett helyeken.
    Üdv. Gábor

    VálaszTörlés